فيسبوك تويتر RSS



العودة   مجلة الإبتسامة > الموسوعة العلمية > مجلة العلوم الهندسية

مجلة العلوم الهندسية الهندسة , المعمارية, الميكانيكية, الكهربائية, الانشائية. برامج هندسية, مشاريع, تقارير, أبحاث



إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم November 8, 2012, 10:44 AM
 
Thumbs Up كرسى التربينة الرئيسى Main Bearing

كرسى التربينة الرئيسى Main Bearing


Main Bearing




Teh length/diameter ratio is 2/3 to 3/2, the smaller figure is more relative to modern designs and can help reduce oil whirl. The top clearance is 0.5mm, this is sufficiently large to allow for large quantites of oil flow to aid cooling. No oil ways are provided other than a small amount of ****l washed away at the inlt oil ports.
Maximum oil temperature is 83'C
White ****l thickness 0.25 to 0.5mm, the thicker this layer the greater the ability to cope with dirt absorbtion. Thicker white ****l is required for gun ****l backed bearings due to the possibility of copper pick up should the white ****l run. The white ****l adheres better to the steel and provides better rigidity.
Typical white ****l 85% tin, 8.5% Antimony, 6% copper.
An antisiphon device prevents all the oil leaving Bearing if there is a failure of oil supply
Dummy bearings must be introduced to allow removal of lower Bearing for inspection
__________________
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
صنع كرسى خشي ، كيفية عمل كرسى خشب ، طريقة صنع كرسى هزاز وردة الثلج الفنون الجميله 3 June 14, 2011 10:19 AM


الساعة الآن 12:47 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2
المقالات والمواد المنشورة في مجلة الإبتسامة لاتُعبر بالضرورة عن رأي إدارة المجلة ويتحمل صاحب المشاركه كامل المسؤوليه عن اي مخالفه او انتهاك لحقوق الغير , حقوق النسخ مسموحة لـ محبي نشر العلم و المعرفة - بشرط ذكر المصدر