فيسبوك تويتر RSS



العودة   مجلة الإبتسامة > الروايات والقصص > روايات و قصص منشورة ومنقولة

روايات و قصص منشورة ومنقولة تحميل روايات و قصص منوعة لمجموعة مميزة من الكتاب و الكاتبات المنشورة إلكترونيا



إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم January 27, 2010, 02:27 AM
 
Smile *** ماتديش ودانك لغيرك ...ياكل خيرك و.....؟















كانت حوريه زعلانه وحيرانه ...

فكرت تروح لجارتها



وصديقة عمرها غيرانة... وفعلا نيمت ولادها ونزلت خبطت على صاحبتها ..اللي كانت في الوقت دا لسه بتظبط بيتها ..عشان زمان جوزها راجع من شغله
المهم


فتحت غيرانه الباب : اهلاً ازيك ياحوريه ..
حوريه بحزن : اهلاً يا غيرانه .. إلا قوليلي ليه سموكِ غيرانه ؟؟
غيرانه تضحك : انا عارفا!! المهم مالك مبوزه ليه
حصل ايه ؟



حوريه : مش عارفا ..احمد دايما مهموم وزعلان مش عارفا اعمله ايه ؟
غيرانه : مانتِ عارفه جوزك شاعر يعني حساس ومزاجي جدا
لازم توفري له الجو المناسب



حوريه تتنهد : اه والله بقاله كتييييير الوحي مخاصمه ومكتبش حاجه خالص لما هيتنقط


غيرانه: اسمعي جربي اعملي له ليله رومانسيه يمكن الوحي يصالحه


حوريه : رومانسيه !! تفتكري؟



غيرانه : اكيد الناس المُفكريين دول بيحبوا الهدوء والرومانسيه


حوريه : اجرب ... مع اني مره لاقيته داخل من بره بيغني ايها الراقدون تحت التراب ..

قوموا شويه.. وارقصوا حواليا..

خدت الولاد وجريت على جوه .. آه .. قولت عشان عزرائل لما يجي..
ياخده هو ويسبني انا .. اربي العيال ياختي
هيه ناقصه راكدون





غيرانه تضحك : لالالالالالا المرادي الرومانسيه هتلعب دورها وبكره تقولي غيرانه قالت


ومشيت حوريه وهي مقررة تنفذ فكرة صاحبتها غيرانه (كالعادة) وقد كااااااااااااااااااان


تاني يوم الصبح راحت غيرانه لحوريه صاحبتها


حوريه: اهلا يا غيرانه يا حبيبتي
غيرانه: لااا عيني عليكي باردة... النهاردا احسن كتير من امبارح
ها طمنيني عملتوا ايه ؟


حوريه تبصلها وتضحك اوووووووووووووى
غيرانه : يابت قولي حصل ايه ؟ اظن الوحي جه على طول..ولاّ...


حوريه : بركاتك ياختي ..انا جهزت الشمعدان والسفره.. احلى اكل... ونيمت الولاد وشغلتله موسيقى تايتنك وطفيت النور ..واول ماجه من بره عينك ماتشوف الا النور ...


احمد يولع النور: ايه اللي انتي عاملاه دا يا حوريه
حوريه : جو رومانسي ياقلبي عشان الوحي يصالحك وتكتب حاجه حلوه


احمد طفى الشمع وقفل تايتنك وشغل أغنية أن شارب سِجارة بني...



وإتحزم ويرقص اوي.... ويقول لحوريه وهيه مستغربه اوي : ارقصي ياحوريه .. ارقصي ياحوريه


الوحي نام تحت النمليه




....

غيرانة تضحك اوي وحرية تبص لها بغيظ : انتِ بتضحكي دا مش طايق يبص في وشي




غيرانه: بس.. انا عرفتلك الطريقة اللي هتخليه يبقى تمام

وفعلا حورية كالعادة سمعت كلام جارتها




ولما جه احمد من بره لقى البيت مقلوب والكراسي متشقلبه والحيطه كلها متلطشة بالنسكافية التقيل اكنها رسومات

استغرب أوي..ونادى بصوت عالى سمعته غيرانه ولزقت ودنها على الشباك تسمع هيعمل ايه

احمد:حورييييية




حورية لابسة لبس شبه لبس الأطفال: نعم يا حمادة

احمد فتح بؤة من الدهشة:ايه اللي انتِ عملاه في روحك دا ياحوريه ..




حوريه بتوتر :قولت اعملك جو يا حبيبي مختلف

احمد: وفين البزازة ياحورية




حوريه باستغراب:بزازة




احمد:مانتِ خلتيني في حضانة .. ناقص البزازة




حورية زعلت وفكت تسريحة الاطفال اللي عملاها في شعرها وعدلت الكراسي واحمد سابها ومشي..




وقعدت زعلانه وافتكرت انها لسة ماعملتش الأكل راحت بسرعة تسأل غيرانه في التليفون:اعمل ايه النهارده على الغدا .. اصل حورية مكانتش بتعرف تعمل اى حاجه من غير نصايح ورأي جارتها الغيرانة




وفيوم جه احمد وسألها : غيرانه طابخلنا ايه النهارده




حورية:غيرانه




احمد بتهكم:طبعا ..مانتِ بدل ماتسأليني.. نفسك تاكل ايه النهاردة




..بتروحي تسأليها ..اطبخ ايه النهاردة




حورية:انت مالك ومالها ؟ حاطت نقرك من نقرها ليه

دي صاحبتي وحبيبتي




أحمد: وبتسألي متغير ليه ؟.. خليكي وراها لما تخرب بيتك

انا زهقت .. دي عيشة تقرف .. شكلى مش متجوزك انتِ أنا متجوزها هيا




راحت حورية وهي زعلانه عنذ غيرانة ..بعد مااحمد رزع الباب ومشي.. وتحكي وتشكي




غيرانه: يالهوي ياحورية ..جوزك معدش بيحبك




حورية بانزعاج:يالهوي




غيرانه:اه طبعا .. وهيحبك ازاى وانتِ على طول حاضر ونعم ومعندكيش شخصية ..وزى الكنبة اللي في البيت .. لازم تتغيرى وتحركية وتنعنشية




حورية:ازاى




غيرانه: حسسيه بوجودك.. وخليه يغيير عليكِ




حورية: فهميني




غيرانة:خليه يحس انه ولا همك.. وانك مش بتحبية.. والكلمة بكلمتها ردي علية ..ومش تسكتي له ..

شكله صنف نمرود

ولما يجى عندك رنيلى ارن عليكِ من رقم غريب ..

اكن حد بيعاكسك ..وبكدا يرجع الحب ينتعش جواة من الغيرة وشخصيتك القوية




؟




وفعلا حورية عملت بنصيحة غيرانة

وبدا احمد يشك فيها .. وانزعج من اسلوبها وردها عليه باستمرار.. وفي يوم حصلت خناقة كبيرة بينهم

واتهمها بانها بتخونه ..




وانفعل عليها جدا




احمد: انتِ بتروحي فين من ورايا..ومين اللي بيبعتلك الرسايل دي.. ومتغيرة وبتردي عليا وصوتك عالى

(بيضربها)




حورية ببكى: والله انا ماعملت حاجه.. و ماحدش بيبعتلى دي غيرانه اللي خلتنى اعمل كدا عشان تحبنى وحبي ينعنش في قلبك

احمد:ينعنش..!

طب انتِ طالق يا حورية ..

روحي باه للنعنوشة بتاعتك




راحت حورية وهى حزينة عند جارتها ..وكانت غيرانه مش مظبوطه

حورية: انا اطلقت

غيرانة مدايقة من وجودها ولا اكنها سامعه وراحه جاية وبتفكر




حورية:مالك فيكِ ايه؟




غيرانه:سعيد جوزى متغير اوى من ناحيتي




حورية بتهكم: ازاى يا شملولة وفين افكارك الجهنمية




غيرانة: افكار ايه انا ناقصاكِ




ودخل سعيد جوز غيرانة وكان متعصب اوى..




سعيد يبص بقرف ل حورية: دي بتعمل ايه هنا




غيرانة بخوف شديد: جاية تزورني

(حورية خرجت بحزن وقفلت الباب وراها..وسندت على الباب من حزنها .. صوته في ودانها




سعيد :هو انا مش قولت مابحبش تقعدى مع حد يلوكلوك فى ودانك




غيرانه :لا ياحبيبي وانت فكرك ياعنى انا هاسمع كلام واحده تافهه زي دي ..




(تقرب منه وتقلعه الجاكت وتهدية ..اما حورية.. للأسف عرفت حقيقتها ..

وافتكرت كلام جدتها اللي كانت دايما تقوله لها زمان: الست في بيتها مع جوزها .. زي القبر ومافيه.. محدش ابدا يعرف.. بيحصل فيه ايه !

واوعي تدى ودانك لغيرك

ياكل في خيرك

ويعصي عليكِ طيرك

ويدمر حياتك وتفكيرك




حورية ندمانة..

لكن بعد إيه




ايه




بعد ما




الجــــــوازة بـــــــــــاظت

....

التعديل الأخير تم بواسطة اسماء عبدالعزيز ; December 28, 2010 الساعة 01:04 AM سبب آخر: تعديل..النص
رد مع اقتباس
  #2  
قديم January 27, 2010, 02:34 AM
 
رد: **وحي من شاااارع الهرم... بَلِغوااا بوليس الآداااااب بسرعة....

هههههههه
شئ جديد عليك اسماء
اتعودت منك علي رومانسيه تانيه خالص
انما دي رومانسيه روووووشه
نادرا ما يُضحكني شئ اقراه
ومعكِ كان
منتظرين جديدك دوماً
__________________



رد مع اقتباس
  #3  
قديم January 27, 2010, 02:37 AM
 
رد: **وحي من شاااارع الهرم... بَلِغوااا بوليس الآداااااب بسرعة....

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اجمل..احساس مشاهدة المشاركة
هههههههه

شئ جديد عليك اسماء
اتعودت منك علي رومانسيه تانيه خالص
انما دي رومانسيه روووووشه
نادرا ما يُضحكني شئ اقراه
ومعكِ كان

منتظرين جديدك دوماً
تسلميلي يا قمري ...انا نفسي مش عارفا الردار دا اخرته ايه هههههههههههههههه
الله يديم الابتسامه عليكي .... ويجعل حياتك كلها فرح وسعاده
__________________

رواية:
امنحينـــــي عـُــــــذراً



https://www.ibtesama.com/vb/showthread-t_239388.html

رواية انثى بقلب رجل


هنا

https://www.ibtesama.com/vb/showthrea...ml#post2721429










ممنوع وضع المدونات فى التوقيع // إداره المجله
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اسرار الهرم الاكبر - محمد العزب موسى shady111 أرشيف طلبات الكتب 9 October 10, 2009 06:01 AM


الساعة الآن 03:50 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2
المقالات والمواد المنشورة في مجلة الإبتسامة لاتُعبر بالضرورة عن رأي إدارة المجلة ويتحمل صاحب المشاركه كامل المسؤوليه عن اي مخالفه او انتهاك لحقوق الغير , حقوق النسخ مسموحة لـ محبي نشر العلم و المعرفة - بشرط ذكر المصدر