فيسبوك تويتر RSS



العودة   مجلة الإبتسامة > الموسوعة العلمية > تحميل كتب مجانية > كتب الادارة و تطوير الذات

كتب الادارة و تطوير الذات تحميل كتب في علم الادارة , المحاسبه, الاقتصاد, , تطوير الذات ,الشخصيه



إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم March 12, 2012, 05:11 AM
 
Present تحميل الكتاب الأكثر مبيعا في الولايات المتحدة الأمريكية لعام 2012 "قوة العادة"

The Power of Habit
Why We Do What We Do in Life and Business
Charles Duhigg


تستطيع أن ترى الصورة بحجمها الطبيعي بعد الضغط عليها


تستطيع أن ترى الصورة بحجمها الطبيعي بعد الضغط عليها


-إمرأة شابة تسير في طرقات المختبر , قبل عامين تغيرت لديها كل معاني الحياة, أقلعت عن التدخين, تسابق في الماراثون, ورقيت في عملها. اكتشف أطباء الأعصاب المشرفون على حالتها أن الأنماط الدماغيه لديها تغيرت بشكل جذري.

-مسوقي شركة بروكتر وجامبل في الدراسة التصويرية للناس الذي يهتمون بنظافة أسرتهم - حاولوا بشكل يائس ليتصوروا كيف عليهم أن يبيعوا منتج يدعى "Febreze" ليصبح واحد من أعظم الخبطات الإنتاجية في الشركة, وفجأة, أحدهم يكتشف نمطية غير محسوسة ومع نقلة طفيفة في الإعلان, "Febreze" جلب لهم الملايين من الدولارات.

-مدير تنفيذي في خطواته الأولى لم يختبر بعد , وضع الرئيس التنفيذي لأكبر الشركات الأمريكية وأول قرار إداري له هاجم فيه موظفيه - كيف عليهم أن يحافظوا على سلامة كل عامل في الشركة وبالتالي سلامة الشركة. وبفضل قراره "Alcoa" اصبحت الشركة الأفضل أداء في مؤشر داو جونز

ما الشيء المشترك بين هؤلاء؟
إن كل واحد منهم ركز على النمط الذي يشكل كل معاني الحياة لنا ثم حوله إلى شيء يحسن من حياتنا

اضغط على المؤشر بالاسفل لتحميل النسخة الكاملة غير المترجمة من الكتاب

التحميل


The 19th century psychologist William James observed, "All our life ... is but a mass of habits."
Ad men in the 20th century took this aphorism to heart. It wasn't enough to simply sell a product; the goal was to hook consumers and keep them coming back.
In his new book, The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business, Charles Duhigg, a business reporter for The New York Times, explains how some companies have achieved enormous success by altering people's habits. By luck or design, they've been tapping into a powerful psychological pattern: the "habit loop."
The habit loop is a three-part process. First, "there's a cue, which is kind of a trigger for an automatic behavior to start unfolding," Duhigg tells Morning Edition's Renee Montagne. "There's a routine, which is the behavior itself ... and then there's a reward, which tells our brain whether we should store this habit for future use or not."
Toothpaste is a perfect example of how companies put the habit loop to use. About a hundred years ago, says Duhigg, no one in America brushed his or her teeth. But when one of the nation's most prominent advertising executives, Claude C. Hopkins, heard about a new toothpaste called Pepsodent, he thought he could make a killing.
"Claude C. Hopkins had made his name creating habits around products and making them famous," Duhigg says. "He had these two simple rules: make a product into a daily habit — find some simple cue, something that's going to trigger the consumer — and second of all, you have to give them the reward. ... He intuited [the habit loop] years before laboratories had proven that it exists."
The cue Hopkins used to sell his toothpaste was the filmy plaque that forms naturally on teeth. "For years, people had felt a film on their teeth and had never worried about it, and you don't need toothpaste to get rid of it," Duhigg says. But Hopkins drew people's attention to it by creating posters that read, "Get rid of that film. Pepsodent gives you a beautiful smile."
"For the first time, people started buying toothpaste. Hopkins actually started the tooth-brushing habit in America with Pepsodent," Duhigg says.
Duhigg points out that the toothpaste's mere ability to remove plaque would not have been enough to enshrine tooth-brushing into a daily routine. A reward was needed: In this case, it was the tingling, clean feeling you get after brushing your teeth. When consumers did not brush their teeth, they missed that feeling.


"This gets to how habits work," Duhigg says. "The reason why these cues and rewards are so important is because over time, people begin craving the reward whenever they see the cue, and that craving makes a habit occur automatically."
The science of habit-forming can be used not only to sell products, but also to transform people or entire companies. To do this, Duhigg says, you have to target a particularly significant behavior he calls a "keystone habit."
"If you can change a keystone habit, you unlock all these other patterns in someone's life or in an organization," Duhigg says.
He provides the example of Alcoa. When Paul O'Neill took over as CEO, the relationship between managers and employees had long been fraught — some 15,000 workers had recently gone on strike.
"When he first got hired, everyone expected him to come in and say, 'I'm going to concentrate on profits and efficiency and making people work harder.' But instead what he said was, 'My No. 1 priority is transforming worker safety habits within this company, so that we have zero injuries' — which is a big deal in a company where all of your employees handle molten ****ls," Duhigg says.
By focusing on worker safety and examining how an inefficient manufacturing process is dangerous to employees and produces subpar aluminum, O'Neill found a way to bring the entire corporation in line.
He catalyzed a series of better practices and habits throughout Alcoa, making it one of the world's most profitable and efficient companies.
"One of the characteristics of a keystone habit is that it creates a culture. That's why it seems to have such a profound influence on other patterns in our lives," Duhigg says.

__________________
جل ما أبتغيه منك يــــــــــا غير مسجل دعوة صالحة بظهر الغيب

التعديل الأخير تم بواسطة معرفتي ; February 7, 2014 الساعة 09:26 PM سبب آخر: تنسيق
رد مع اقتباس
  #2  
قديم March 12, 2012, 06:01 AM
 
رد: تحميل الكتاب الأكثر مبيعا في الولايات المتحدة الأمريكية لعام 2012 "قوة العادة"

شكرا جزيلا
رد مع اقتباس
  #3  
قديم March 12, 2012, 06:50 AM
 
رد: تحميل الكتاب الأكثر مبيعا في الولايات المتحدة الأمريكية لعام 2012 "قوة العادة"

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الولايات المتحدة تنتج قنبلة سرية تدعى "الضربة العالمية السريعة" قادرة على إصابة اي هدف في (فلسطينيه عاشقةالحرية) قناة الاخبار اليومية 0 April 25, 2010 06:29 PM
الرجل الحامل" يضع طفله الثاني في الولايات المتحدة" بالصوار اريج الزهوور قناة الاخبار اليومية 12 August 25, 2009 10:20 PM


الساعة الآن 10:56 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2
المقالات والمواد المنشورة في مجلة الإبتسامة لاتُعبر بالضرورة عن رأي إدارة المجلة ويتحمل صاحب المشاركه كامل المسؤوليه عن اي مخالفه او انتهاك لحقوق الغير , حقوق النسخ مسموحة لـ محبي نشر العلم و المعرفة - بشرط ذكر المصدر